W roku 2013 po raz kolejny przystąpiliśmy do ogólnopolskiego konkursu plastycznego „Świat za 100 lat, czyli okiem małego wynalazcy”, który jest organizowany w ramach programu Spółki Magellan „Na zdrowie – UŚMIECH”. Jego celem jest niesienie radości dzieciom przebywającym w szpitalach i sanatoriach oraz łagodzenie stresu związanego z procesem leczenia. Zajęliśmy w tym konkursie II miejsce i zdobyliśmy cenne nagrody. Były to: telewizor LG oraz wieża sony, które trafiły na oddział B2.
.
KONKURS MAGELLANA
Od roku 2012 Zespół Szkół Specjalnych przy ŚCRU przystępuje do konkursu organizowanego przez Spółkę Akcyjną Magellan z Łodzi i adresowaną do dzieci szkół przyszpitalnych i sanatoryjnych. Dwukrotnie prace dzieci wykonane pod kierunkiem wychowawcy Elżbiety Jamróz zdobyły główne nagrody. W edycji Ogólnopolskiej Konkursu Plastycznego w ramach programu „Na Zdrowie – UŚMIECH” otrzymaliśmy nagrodę główną.
„Główna nagroda konkursu przyznana została Śląskiemu Centrum Rehabilitacyjno-Uzdrowiskowemu w Rabce-Zdroju. Zwycięski szpital otrzyma wybrane przez siebie, najbardziej pomocne do pracy z chorymi dziećmi, materiały i pomoce edukacyjne o wartości 3.000zł „www.magellan.pl
Spotkanie 31.05.2012r. w świetlicy szkolnej ZSS przy ŚCRU podczas, którego wręczono nagrodę główną wzbogacone zostało występem aktorów z Fundacji Form Art z Łodzi spektaklem ”O PIRACIE BUCIORZE, KTÓRY ZGUBIŁ SKARB” oraz zabawami interaktywnymi.
O PIRACIE BUCIORZE, KTÓRY ZGUBIŁ SKARB
Spektakl dla dzieci.
To pełne humoru, muzyczne widowisko dla dzieci, którego tematem jest odwaga i przyjaźń. Głównym bohaterem jest przyjazny pirat Bucior, a jego towarzyszem w morskiej podróży jest złośliwa, ale wzbudzająca sympatię papuga. W czasie rejsu w poszukiwaniu skarbu, pirat Bucior przeżyje liczne przygody – zmagać się będą ze sztormem i wiatrem, a także z groźnym kapitanem Hakiem. Przejdzie liczne próby siły i charakteru, by na koniec zrozumieć, że najbardziej wartościowym skarbem jest po prostu drugi człowiek – przyjaciel. Spektakl może być również prezentowany w wersji interaktywnej, podczas której dzieci stają się członkami załogi pirata Buciora. Wraz z nim odbywają wyprawę po zaginiony na dnie morza skarb, zmagają się ze sztormem i wiatrem szarpiącym żagle. Biorą również udział w konkursie zręcznościowym w łowieniu ryb, poznają pirackie sztuczki i zabawy oraz morskie opowieści.
Przedstawienie ubarwiają dynamiczne piosenki, stylizowane na szanty. Scenografia jest kolorowa, prosta – pobudza dziecięce zmysły i wyobraźnię. Możliwa jest do wykorzystania w każdych warunkach, zarówno w plenerze, jak i w zamkniętej przestrzeni. Obsada spektaklu to dwie osoby, oprócz nich występuje animowana postać lalkowa. Założeniem scenariusza jest jego elastyczność, umożliwiająca modyfikację pod kątem określonej grupy odbiorców, ilości uczestników i zdarzeń improwizowanych.
.
Inicjatorem i organizatorem wydarzenia jest Fundacja FORM.ART – łódzka organizacja pozarządowa, podejmująca działania na rzecz kultury i edukacji kulturalnej. Zajmuje się promocją sztuki, artystów lokalnych oraz edukacją teatralną dzieci i młodzieży. Organizuje i przeprowadza akcje uliczne, przedstawienia i widowiska. Są to zdarzenia z pogranicza teatru i sztuk wizualnych, gdzie widzem jest zarówno zebrana z powodu występu publiczność, jak również przypadkowy przechodzień.
Dla dzieci były zorganizowane konkursy utrzymane w charakterze przedstawienia, np:
– budowanie kotwicy pirackiej z długich balonów
– balony tego typu są wykorzystywane do pracy i do zabawy z dziećmi
– malowanie twarzy dzieciom
– nauka wierszyka jako przysięgi w procesie mianowania na pirata
– w ramach tworzenia załogi pirackiej przygotowywanie dla dzieci strojów pirackich z bibuły (jak wyglądają możecie Państwo zobaczyć na zdjęciach na stronie, do której odnośnik przesłałam)
– wśród dzieci zaproszonych na scenę – przekazywanie piłki rąk do rąk.
Przedstawienie ubarwiają dynamiczne piosenki, stylizowane na szanty. Scenografia jest kolorowa, prosta – pobudza dziecięce zmysły i wyobraźnię. Obsada spektaklu to dwie osoby, oprócz nich występuje animowana postać lalkowa. Założeniem scenariusza jest jego elastyczność, umożliwiająca modyfikację pod kątem określonej grupy odbiorców – tak jak np. w szpitalu, ilości uczestników i zdarzeń improwizowanych.
Elżbieta Gryz